Kosmologiske
lektioner
(Fortsat
fra Lektion 69)
I form af det jordiske menneske,
udvikler individet i medfør af kampen for tilværelsen med tiden sin
intelligensevne og sin følelsesevne og dermed henholdsvis sit intelligenslegeme
og sit følelseslegeme, som midlertidigt har været sat mere eller mindre ud af
funktion og er degenereret under passagen gennem mineral-, plante- og den
tidligste del af dyreriget. (Jævnfør med grundenergiernes kombination). Ifølge
Martinus sker der faktisk principielt det samme, når et individ fra salighedsriget
reinkarnerer til den fysiske verden, hvad enten det er som plante, dyr eller
jordisk menneske. Individets dagsbevidsthed bæres i salighedsriget af
hukommelses-, instinkt- og intuitionslegemet, hvilket vil sige at det lever i
en erindringsverden, og når det på grundlag af sin koncentration omkring
oplevelsen af guldkopimaterialet genopvækker sin længsel efter igen at opleve
den fysiske tilværelse, vil dette påvirke specielt organtalentkernebeholdningen
i skæbneelementet i overbevidstheden.
Menneskets
med tiden dominerende stilling i dyreverdenen beror på to ting: dets oprette gang,
der har muliggjort hændernes udvikling til et par meget effektive
arbejdsredskaber, og dets hjernekapacitet. Menneskets artsnavn er homo
sapiens (det tænkende menneske), som fandtes omkring 200.000 år før vor tid,
og af denne art har alle nulevende racer udviklet sig. Billedet viser et
neandertal-menneske, som levede for omkring 110.000 til 35.000 år siden og var
særlig udbredt i Europa, Nærorienten og Nordafrika. (© 2006 Tegningen herover
er udført af Harry Rasmussen i 1949).
Denne situation resulterer i
energisvingninger, der indgår i resonans med instinkt- og tyngdeenergien i individets
mere eller mindre beslægtede fysiske omgivelser. Disse 'omgivelser'
repræsenteres af allerede fysisk inkarnerede individer af henholdsvis han-
og hunkøn, som igennem deres forelskelsesenergis mere eller mindre vellykkede
kulmination under samlejet, automatisk tiltrækker det helt eller delvist
beslægtede, diskarnerede individ. Hvis samlejet resulterer i sædcellens befrugtning
af ægcellen, har det diskarnerede individ dermed under principielt ideelle
omstændigheder fået adgang til den fysiske materies verden, hvorefter
fosterudviklingen kan begynde og normalt fortsætte frem til fødselsmodenhed
og påfølgende fødsel, hvorved det diskarnerede individ atter kan træde ind i
den fysiske tilværelse, og her fortsætte den repetitionsproces frem til sit
tredivte år, som faktisk begyndte i og med selve undfangelsen.
Imidlertid er
betingelserne for reinkarnation, subsidiært undfangelse, ikke altid ideelle,
idet det så vidt det kan skønnes i mange tilfælde kun er den ene af
samlejepartnerne, der opnår orgasme, hvad enten denne så resulterer i
befrugtning eller ej. Desuden er kunstig befrugtning efterhånden blevet mere og
mere almindelig, også for menneskers vedkommende, ja, i nyere tid er man endda
i stand til at tage æg ud af livmoderen og lade befrugtningen ske i
reagensglas. I disse tilfælde er muligheden for orgasme i befrugtningsøjeblikket
udelukket. Såfremt orgasmesituationen er en forudsætning og betingelse for, at
det diskarnerede individs længselsenergier og dermed dets skæbneelement kan forbinde
sig med genkomplekset, kunne det måske tænkes at ske via den mandlige sæddonor,
som må formodes under alle omstændigheder at have oplevet orgasme under ejakulationen
af den sæd, der er blevet brugt til befrugtningen uden for livmoderen.
I forklaringen til
symbol nr. 34: Parringsakten eller Guds ånd i mørket, trykt i DeV 4,
stk. 34.1-34.22, - kan også ses vi følgende link: http://www.martinus.dk/da/symbolerne/symboloversigt/symbol-34/
- beskriver Martinus, hvordan det reinkarnationsmodne individ i salighedsriget
undfanges og reinkarnerer. Herunder fremhæver han samlejepartnernes fællesorgasme
som den ideelle forudsætning for salighedsvæsenets tiltrækning mod lige præcis
dét biologiske forældrepar, hvis fysiske og mentale karakter og livsvilkår er i
optimal skæbnemæssig overensstemmelse med det diskarnerede individs
skæbneelement. Denne opfattelse har Martinus – ganske vist posthumt - bekræftet
så sent som i 1985, hvor han i tidsskriftet Kosmos nr. 7, 1985, s. 148-9,
svarer på to læserspørgsmål vedr. undfangelse. Det første spørgsmål lyder:
”Hvornår forbinder den diskarnerede ånd sig med det foster i moders liv, i
hvilket det skal inkarnere. Sker det øjeblikkeligt ved befrugtningen efter
samlejet, eller sker det, således som nogle mener, først tre måneder efter?”
Det andet spørgsmål har følgende ordlyd: ”Hvordan kan en kunstig befrugtning,
hvilket her vil sige en befrugtning uden samleje mellem to parter af modsat
køn, finde sted? –”
Til det første
spørgsmål svarer Martinus bl.a., at undfangelsen finder sted i det tilfælde og
øjeblik, hvor vibrationerne eller auraen fra en diskarneret ånd er nøjagtig på
bølgelængde med de vibrationer, der kendetegner fællesauraen fra samlejets to
partnere. Om den derved etablerede forbindelse eller kontakt oplyser Martinus,
at der er tale om en ”psykisk-kemisk forbindelse”, som i særlig grad forbinder
sig med mandens sæd og med denne bliver indført i kvindens kønsorganer. Her
indgår det diskarnerede væsens aura i tæt kontakt med de organiske kræfter, der
virker i kvindens organisme, særlig i livmoderen, og her igennem besjæler det
diskarnerede væsen fosterets videre udvikling. Det er her det diskarnerede
individs skæbneelement med sin sum af organtalentkerner og erindringstalentkerner
træder i funktion og indvirker afgørende på opbygningen og formningen af den ny
organisme. Om denne bliver mere eller mindre normal eller unormal, velskabt
eller vanskabt, er alene beroende på karakteren og kvaliteten af det nævnte
talentkernekompleks.
Til det andet
spørgsmål svarer Martinus, at undfangelse og dermed befrugtning udmærket kan
ske, selv om ikke alle ydre betingelser er til stede. Gennem f.eks. mandens
onani og seksuelle udløsning, kan der forekomme så tilstrækkelig med
salighedsenergi, at den kan tiltrække og etablere kontakt og forbindelse med et
inkarnationsmodent individs aura. Når sæden derefter ad kunstig vej indføres i
de kvindelige kønsorganer og befrugter ægcellen, indgår det diskarnerede
individs skæbneelement automatisk i forbindelse med ”den organiske skabende
kraft i moderlivet”, og fosterdannelsen kan begynde.
Problemerne – for der
er vitterligt visse problemer set med uindviede øjne – omkring det diskarnerede
individ og undfangelsen, er søgt afklaret i Kosmos nr. 4-1998 i rubrikken
”Spørg om Kosmologi”. Under overskriften Hvordan kan kunstig befrugtning
lade sig gøre? besvarer Hans Wittendorff et læserbrev, hvori der spørges
om, hvordan kunstig befrugtning overhovedet kan lade sig gøre, når Martinus
hævder, at det er ekstaseenergier under samlejet, der får et diskarneret væsen
til at besjæle den sammensmeltede æg- og sædcelle? Svaret henholder sig i det
væsentlige til Martinus’ redegørelse og føjer derfor ikke noget nyt til. Det er
derimod tilfældet i et svar af Hans Wittendorff omkring samme spørgsmål, som
står at læse i Kosmos nr. 1-1999. Under overskriften Om kunstig befrugtning
og voldtægt forklares det, at befrugtningen først sker i det øjeblik
sædcelle og ægcelle smelter sammen. Wittendorff er ikke i tvivl om, at
sædcellen endnu er påvirket af den salighedsenergi, manden føler ved onanien og
den deraf fremkaldte udløsning af den sæd, der er forudsætningen for ”kunstig
befrugtning”, og han mener derfor at perspektivprincippet skal inddrages i
sammenhængen, idet vi bør bruge fantasien og forestille os, hvordan disse små
cellevæsener (æg- og sædcelle) ved deres sammensmeltning selv udløser og
oplever ”en så vældig salighedsudstråling, at det tiltrækker et (organisme-)
væsen fra salighedsriget.” Eller i konsekvens heraf og sagt på en anden måde:
Kvindens orgasme er overhovedet ikke nødvendig i sammenhængen, idet
cellevæsenernes salighedsoplevelse i sig selv er tilstrækkelig til at tiltrække
og etablere forbindelsen med et diskarneret væsen, ”der således altid vil
arve sine ”byggesten” til den nye organisme fra både den feminine og den
maskuline part.” Med begrebet ”byggesten” tænkes der formentlig på
kromosomerne og generne fra henholdsvis den mandlige og den kvindelige
biologiske partner. Mandens orgasme er sådan set heller ikke strengt nødvendig,
når vi betragter undfangelsesprocessen på ”celle-niveau”. Se herom lidt senere.
Imidlertid lader
Martinus ingen i tvivl om sin opfattelse af spørgsmålet om den naturlige
befrugtning kontra den kunstige befrugtning. I sit svar til det andet spørgsmål
i Kosmos nr. 7-1985 (se ovenfor) bemærker han, at den naturlige
befrugtningsmetode er den normale, mens kunstig befrugtning må betragtes som
unormal, og han tøver ikke med at karakterisere den sidstnævnte metode som ”i
højeste grad en overtrædelse af livsloven.” Han går tilmed så vidt som til at
hævde, at ved at manden og kvinden unddrages det naturlige samleje og dettes
kulmination i form af begges orgasmeoplevelse, ”saboterer man selve
livskilden.” Han påstår endvidere, at efterkommerne af afkom, der er skabt via
kunstig befrugtning, efterhånden vil miste forplantningsevnen og blive
ufrugtbare.
Men til trods for at
Martinus er af den opfattelse, at kunstig befrugtning kosmisk set har store
ulemper og derfor i virkeligheden ikke er fremtidens løsning på barnløshed,
mener han dog samtidig at kunstig befrugtning har en vis berettigelse i de
tilfælde, hvor et ægtepar brændende ønsker sig at få et barn, men hvor manden
af en eller anden grund er ude af stand til at udføre samleje. Martinus tænker formentlig
her især på mandens impotens.
Imidlertid ved vi jo
i vore dage, at der også kan være tale om, at kvaliteten af mandens sæd kan
være så forringet, at den ikke er avledygtig. Barnløsheden kan også skyldes, at
kvinden af en eller anden fysisk eller fysiologisk årsag ikke er i stand til at
blive gravid, hvorfor man i sådanne tilfælde ser sig henvist til den udvej, at
udtage ægget af livmoderen og befrugte det i en laboratorieskål, hvorefter det
igen anbringes i kvindens livmoder. Kvinden behandles i reglen samtidig med
forskellige hormonpræparater, som skal fremme kroppens evne til at blive gravid
og gennemføre et svangerskab. I ikke så helt få tilfælde lykkes det for kvinder
at blive gravide ved hjælp af denne metode, hvorefter de i bedste fald
gennemfører en graviditet og føder et velskabt, sundt og normalt barn. Eller,
hvad der også forekommer, tvillinger eller sågar trillinger.
Den sidstnævnte
befrugtningsmetode har Martinus ikke haft lejlighed til at tage stilling til og
udtale sig om, idet han døde på et tidspunkt (1981), hvor metoden endnu ikke
var almindelig kendt eller benyttet. Han har af lige så god grund heller ikke
kunnet tage stilling til den situation, hvor mandens sæd er anbragt nedfrosset
i en såkaldt sædbank, til senere brug. For slet ikke at tale om de endnu ganske
få tilfælde, hvor sæden er udtaget fra testiklerne gennem et mindre kirurgisk
indgreb og derefter anbragt i en næringsvæske i en laboratorieskål, for der at
afvente det øjeblik, da inseminationen i kvindens skede og livmoder skal
foregå. Et sådant eksempel nævnes i en forsidenotits i Berlingske Tidende i
januar 1999.
Hertil kommer yderligere den situation, hvor
man har udtaget et æg af kvindens livmoder, befrugtet det i en laboratorieskål
med hendes mands sæd og derefter indsat det i en anden kvindes eller såkaldt
rugemors livmoder. Der findes efterhånden flere eksempler på sådanne rugemødre,
der har gennemført svangerskabet og født normale og sunde børn, som de blot
ikke selv eller deres eventuelle ægtefælle har nogen biologisk andel i. Efter
fødslen er barnet i reglen blevet afleveret til den biologiske moder eller det
biologiske forældrepar.
Det mest
sandsynlige er dog nok, at det diskarnerede individs talentkernekompleks helt
automatisk forbinder sig med en befrugtet ægcelles samlede genkompleks, uanset
hvordan befrugtningen har fundet sted, og om den har været ledsaget af ensidig
eller tosidig orgasme eller ej. Reinkarnation må derfor anses for at kunne
finde sted, hvor de 'ydre' betingelser herfor er opfyldt, hvilket de altså er
i og med den befrugtede ægcelle. Det turde også være klart, at karakteren af
det diskarnerede individs talentkernebeholdning i skæbneelementet, er
bestemmende for, at det helt automatisk forbinder sig med lige præcis dét
gén-kompleks i den bestemte befrugtede ægcelle, som der i det givne tilfælde
er tale om.
Forbindelsen eller
kontakten mellem det diskarnerede individ og den befrugtede ægcelle etableres
efter de foreliggende oplysninger ved, at det diskarnerede individs længsel
efter den fysiske verden aktiverer skæbneelementets 'fysiske' talentkerner
og sætter disse i et bestemt svingningsmønster, som helt automatisk 'søger'
efter kontakt med et foreliggende genmateriale, hvis energi- eller svingningsmønster,
det er i stand til at komme i resonans med. Hvordan den videre inkarnationsproces
foregår, er vi allerede i princippet blevet gjort bekendt med under omtalen af
organtalentkernerne i afsnittet ”Talentkerneprincippet” og det skal derfor
ikke gentages her.
© 2014 Harry
Rasmussen.
(Fortsættes)